Salony health and beauty to przykład biznesu, który szczególnie powinien starać się o dobre relacje z klientami. Praktyka pokazuje, że klienci salonów kosmetycznych lub fryzjerskich nie lubią często zmieniać salonu. Jeśli jakość usług im odpowiada to są dosyć lojalni. Dlatego jeśli salon jest dobrze zarządzany to jest w stanie wypracować sobie grono stałych i lojalnych klientów, na których zbudowany jest stabilny biznes. Tyle w teorii…teraz pozostaje zadać sobie pytanie jak o tą lojalność się postarać! Kilka inspirujących wskazówek przedstawiamy w niniejszym artykule.

Fundamentem do zbudowania długotrwałej relacji z klientem jest dobra atmosfera w salonie

Po pierwsze, ważna jest atmosfera panująca w salonie. Krótka rozmowa z klientem jest czymś co potrafi pozytywnie wpłynąć na to jak klient postrzega dany salon. Wydawać by się mogło, że najważniejsze jest jakość usług i rzeczywiście prawdopodobnie to właśnie jakość usług jest na miejscu pierwszym, ale tuż za tym trzeba uplasować atmosferę panującą w salonie.

Marketing internetowy jako narzędzie do budowania relacji

Po drugie, warto otworzyć się na możliwości jakie daje marketing online. Budowanie relacji z klientem to nic innego jak szeroko pojęty marketing. Prowadzenie firmowego fanpage na facebooku, prowadzenie profilu na Instagramie oraz założenie strony internetowej to podstawa dzisiejszego marketingu a mimo to wiele salonów z tych możliwości nie korzysta. Tego typu działania to wbrew pozorom nie tylko szansa na pozyskanie nowych klientów, ale przede wszystkim budowanie marki i relacji z istniejącymi klientami.

Kalendarz online oraz powiadomienia SMS to współcześnie synonim dobrze zorganizowanego nowoczesnego salonu health and beauty

Po trzecie, warto pomyśleć co jeszcze poza typowymi działaniami marketingowymi można zrobić.  Dobrym pomysłem jest umożliwienie klientom rezerwacji wizyty online za pomocą strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Praktyka pokazuje, że te salony, które mają wdrożony kalendarz online są postrzegane jako bardziej nowoczesne i tym samym wzbudzają wrażenie tych, które oferują usługi wyższej jakości. Co ciekawe, elektroniczny kalendarz może być połączony z powiadomieniami SMS, które informują klienta o zbliżającej się wizycie. Takie rozwiązanie sprawia, że klient czuje się zaopiekowany. Powiadomienia o wizycie to sprytne rozwiązanie, które jest z perspektywy klienta rzeczywiście użyteczne i nie kojarzy się z niechcianym spamem czy reklamami.