Gadżety reklamowe mogą być doskonałym elementem strategii promocyjnej firmy. Dobrze dobrane i odpowiednio wykonane materiały promocyjne motywują ludzi do działania. Sprawiają, że chętnie umawiają się na wizyty z handlowcami lub odwiedzają stoiska targowe. Motywują także do dokonywania zakupów. Nic zatem dziwnego, że gadżety są jednym z ulubionych narzędzi specjalistów odpowiadających za marketing i sprzedaż.
Jednak właściwe wykorzystanie tego narzędzia promocyjnego wymaga dobrego przygotowania. W przeciwnym razie zakup gadżetów może okazać się marnotrawstwem budżetu reklamowego. O czym warto pamiętać?
Wybór gadżetów reklamowych
Czy wybór gadżetów reklamowych ma znaczenie? Oczywiście, że tak. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie, żeby zobaczyć wszechobecność materiałów reklamowy. Mamy je w biurach, domach i samochodach. Pijemy z kubków z nadrukami reklamowymi, korzystamy ze sprzętu biurowego, drobnej elektroniki lub narzędzi promujących banki, firmy ubezpieczeniowe i inne firmy funkcjonujące na lokalnych rynkach.
Łatwo zatem zauważyć, że gadżety reklamowe powinny być dostosowane zarówno do grupy docelowej jak i do funkcji jaką mają spełniać. W trakcie promocji masowej podczas akcji ulicznych lub festynów doskonale sprawdzą się drobne upominki reklamowe jak np. długopisy, baloniki lub breloczki. Podczas targów zdecydowanie lepiej sprawdzą się gadżety bardziej oryginalne, które budują wizerunek firmy i sprawią, że wyróżni się ona na tle konkurencji.
Jeszcze inne gadżety wykorzystywane są jako prezenty wręczane klientom np. z przed Świętami Bożego Narodzenia. Przy tak wyjątkowych okazjach warto zainwestować z materiały reklamowe dostosowane do okoliczności – o odpowiedniej wartości i unikalnym designie. Takie, które sprawią obdarowywanej osobie dużo radości.
Jeszcze inną strategię należy przyjąć przygotowując gadżety dla określonej grupy klientów. Doskonałym przykładem są przedstawiciele handlowi. W ich przypadku warto zainwestować w gadżety przydatne podczas długich podróży samochodowych. Natomiast w przypadku zawodów technicznych dobrym pomysłem będą narzędzia z logo.
Szczególną grupę odbiorców gadżetów reklamowych stanowią dzieci. W ich przypadku materiały promocyjne muszą być szczególnie atrakcyjne a jednocześnie bezpieczne dla ich zdrowia i życia.
Określenie budżetu na gadżety reklamowe
Bardzo ważne jest określenie budżetu na gadżety reklamowe. Niedostosowanie budżetu do grupy docelowej i funkcji jaką mają pełnić materiały promocyjne to najkrótsza droga do klęski i straty zainwestowanych środków finansowych.
Gadżety nieprzydatne lub wykonane z materiałów niskiej jakości na pewno nie zbudują pozytywnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych klientów. A najprawdopodobniej sprawią, że firma będzie postrzegana w sposób, na którym na pewno jej nie zależy – na przykład gorzej niż bezpośrednia konkurencja.