Strona głównaPracaAgencja turystyczna - przykład biznesu

Agencja turystyczna – przykład biznesu

Podróżowanie czynność na stałe związana z codziennym życiem. Zdecydowanie Częściej nasze podróże są krótkie i proste w organizacji. Podróżujemy do rodziny w weekend, na baseny termalne w dzień wolny od pracy czy do innego miasta w sprawach służbowych. Innym razem wybieramy się na podróż zdecydowanie dłuższą i już nie tak prostą w organizacji. Wakacje to własnie czas, w którym decydujemy się na takie wyprawy wraz z rodziną. Jak jednak samemu, na własną rękę zorganizować wyjazd np. do Ameryki Południowej? Jest to trudne zadanie, wymagające sporej ilości wolnego czasu, którego zazwyczaj brak. I tutaj zaczyna się rola agencji turystycznej.

Działalność agencji turystycznej polega na pomocy w zorganizowaniu wakacyjnej podróży. Trzeba jednak podkreślić, że sama w sobie, agencja turystyczna nie zajmuje się planowaniem całej wyprawy. Jej zadaniem jest pośredniczenie między klientem, czyli osobą wybierającą się w podróż, a organizatorem, czyli biurem turystycznym, które planuje cały pobyt poza domem od początku do końca. Jak w takim razie zarabia agencja turystyczna, skoro jej rolą jest jedynie pośrednictwo. Oczywiście nie robi tego za darmo, ale od każdego pośrednictwa pobiera ona określoną prowizję. Jest to działalność, która odpowiednio prowadzona, może przynosić spore zyski. Klienci bardzo często korzystają bowiem z usług agencji turystycznych, ceniąc sobie tzw. święty spokój i umiejętność agencji w wyszukiwaniu możliwie najtańszych ofert.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne