Strona głównaBranżeRozwój konsumenckiego Internetu Rzeczy

Rozwój konsumenckiego Internetu Rzeczy

Internet Rzeczy rozwija się w bardzo dynamicznym tempie. Nowe rozwiązania powodują nie tylko wzrost jego wartości, ale również przewartościowują udziały poszczególnych segmentów. Produkcja przemysłowa powoli lecz konsekwentnie ustępuje miejsc rozwiązaniem skierowanym do klientów indywidualnych.

Jaka jest wartość globalnego rynku IoT? Jak wyglądają pozycje poszczególnych jego segmentów? I jaka jest rola firm programistycznych w rozwoju Internetu Rzeczy?

Globalny rynek IoT

Wartość globalnego rynku Internetu Rzeczy w 2019 roku do ponad 700 miliardów dolarów. Rynek rozwijał się w tempie 15 procent rocznie. Eksperci przewidują, że kolejne lata przyniosą jeszcze bardziej dynamiczny wzrost.

Uczestnikami globalnego rynku IoT są zarówno producenci sprzętu jak i firmy programistyczne. Liczba podmiotów zainteresowana wprowadzanie do oferty inteligentnych rozwiązań internetowych ciągle wzrasta i jest to jeden z czynników tak dynamicznego wzrostu. Ale nie jedyny.

Produkcja przemysłowa a IoT

W początkowym etapie rozwoju IoT głównym czynnikiem powodującym rozwój była produkcja przemysłowa. Producenci nowoczesnej elektroniki użytkowej, artykułów gospodarstwa domowego, czy inteligentnych samochodów jako pierwsi dostrzegli potencjał Internetu Rzeczy i zaczęli wprowadzać tę technologię do swoich organizacji. Dzięki temu byli w stanie zwiększać wydajność operacyjną, zmniejszać koszty i zwiększać rentowność produkcji.

Produkcja przemysłowa nadal ponosi najwyższe wydatki na inteligentne rozwiązania wspierające działalność. Szacuje się, że w 2019 roku osiągnęły one poziom aż 200 miliardów dolarów.

“Konsumencki” Internet Rzeczy

Jednak w ostatnim roku na rynku brylował zupełnie inny segment. Mowa o drobnych rozwiązaniach zwanych “konsumenckim” Internetem Rzeczy.

Inteligentne domy, inteligentny sprzęt elektroniczny, inteligentne artykuły gospodarstwa domowego, inteligentne rozwiązania finansowe – to tylko przykłady rozwiązań dedykowanych konsumentom indywidualnym, które cieszą się rosnącą popularnością. Nic zatem dziwnego, że segment ten zaczął odgrywać jedną z kluczowych ról na rynku IoT i znalazł się w kręgu zainteresowań producentów sprzętu i firm programistycznych. Stało się tak wbrew prognozom, które zakładały znacznie wolniejszy rozwój oferty kierowanej do gospodarstw domowych.

Kluczowa rola firm programistycznych

Fakt, że Internet Rzeczy staje się coraz bardziej popularny pociąga za sobą bardzo poważne konsekwencje. Liczba inteligentnych urządzeń podłączonych do globalnej sieci rośnie w ogromnym tempie. Dlatego też zarówno firmy programistyczne jak i producenci sprzętu muszą ciągle poszukiwać nowych rozwiązań powodujących, że IoT w rzeczywistości ułatwi codzienne życie konsumentów.

Kluczowe znaczenie ma produkcja oprogramowania zdolnego do bieżącego analizowania ogromnych ilości danych zbieranych każdego dnia przez inteligentne przedmioty i generowania na ich podstawie rozwiązań oczekiwanych przez klientów. Internet Rzeczy jest bowiem wbrew powszechnemu przekonaniu przede wszystkim “Internetem Oprogramowania”, dzięki któremu możliwe jest pełne wykorzystywanie możliwości urządzeń. Jego brak sprawia, że inteligentne przedmioty stają się wyłącznie ciekawymi gadżetami.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne