Zacznij myśleć o swoim życiu jak o firmie, której marką jesteś Ty sama. Zobowiązuje Cię to do rozwijania siebie, promowania i podejmowania działań, dzięki którym odniesiesz sukces. Branding osobisty potrzebny jest każdej z nas. By dziś dostać pracę czy awansować, potrzebujesz dobrego opakowania, sprzedaży i reputacji, jaką posiada każdy inny produkt. Wobec tego zastosuj strategię zarządzania marką – marką Ty.

Na początek wypisz 5 przymiotników, które określają Ciebie. Następnie poproś o to samo dwie zaufane osoby i porównaj wasze listy. Może się okazać, że inni postrzegają Ciebie zupełnie inaczej, niż Ty sama siebie. Oczywiście możesz wzmocnić pewne cechy a niektóre osłabić, ale nie zmienisz się w innego człowieka. Zastanów się w czym jesteś naprawdę dobra, jakie masz wyjątkowe cechy. Twoja marka musi być szczera i oparta na faktach. Określ co chcesz robić i w jaki sposób. Czy to gdzie teraz jesteś, odpowiada temu gdzie chcesz być?

Jeśli mężczyzna jest miły i łatwy we współpracy, uważa się go za fajnego faceta. Jeśli tak samo zachowuje się kobieta, przypisuje się jej cechy uległości, słabości czy naiwności.

Badania pokazują, że w firmach i instytucjach, w których kierują kobiety, ludzie się częściej uśmiechają i ciężej pracują. Kobieca życzliwość nie zależy od osobowości, ale jest jak mięsień, który da się wyćwiczyć. Agresja przynosi zazwyczaj szybkie rezultaty, lecz są one krótkotrwałe. Długotrwały sukces w pracy z ludźmi można osiągnąć tylko będąc miłym i życzliwym. Życzliwy styl zarządzania poprawia wyniki pracowników i zapobiega ich odchodzeniu z firmy. To osobista postawa, w której zawiera się troska o innych i opiekuńczość wobec podwładnych, współpracowników i kolegów. To szef nadaje firmie emocjonalny ton. Jednocześnie do problemów i zadań należy podchodzić stanowczo i pewnie.

Ważne, aby nie zniechęcać się porażkami i pracować nad pewnością siebie. Wytrwałość to jedna z cech, która pozwala robić coś kilka razy, aż do skutku. Jeśli jesteś impulsywna, mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Często takie osoby zdobywają lepsze wykształcenie i wyższe stanowiska, ponieważ nie boją się wyzwań i z łatwością podejmują ryzyko. W sytuacjach stresowych znajdź odskocznię w swoim hobby. Dzięki temu rozładujesz napięcie.

Autor: Joanna Mielniczuk