Ulotki to wciąż atrakcyjna forma reklamy. Ich przygotowanie staje się coraz bardziej dostępne, jeśli chodzi o koszty. Nie musi to być od razu nakład na szeroką skalę, mała firma może najpierw zamówić niewielką ilość sztuk, by zorientować się jak wygląda zainteresowanie ulotkami w rzeczywistości.

Ulotka jest bardziej atrakcyjna niż wizytówka, choćby ze względu na większy format, który pozwala na bogatszy przekaz i nie ogranicza się tylko do podania danych kontaktowych w postaci adresu i numeru telefonu. Przestrzeń na ulotce może być wykorzystana na umieszczenie przydatnej rzeczy jaką jest na przykład mały jednostronny kalendarzyk lub plan lekcji – w przypadku oferty skierowanej do osób uczących się.

Ulotki przekazywane są w różny sposób: wrzucane do skrzynek pocztowych, rozdawane na ulicy, przed szkołą lub inną instytucją. Pozwala to w pewien sposób na wybór potencjalnych odbiorców, klientów. Ulotki z artykułami dla dzieci można skierować na osiedla, które niedawno powstały; ulotki z artykułami papierniczymi  – w rejon, gdzie znajdują się biurowce. Jeśli firma istnieje w sieci, a zdarza się to coraz częściej, na ulotce może znaleźć się adres strony internetowej. Oferta przedstawiona w sposób tradycyjny na papierze, może mieć swój finał w wirtualnym świecie. Z kolei osoby, które nie korzystają z urządzeń elektronicznych z racji na swój wiek, mają dostęp do informacji – korzystają z tego sposobu duże sieci handlowe informujące o aktualnej ofercie, gdzie ulotka urasta do rozmiarów gazetki.

Postępująca technika pozwala na zastosowanie szaty graficznej będącej integralną częścią tematyki przedstawianej oferty – może to być zarówno rysunek jak i kształt całej ulotki. To co na papierze zostanie na dłużej – będzie przypomnieniem, w przeciwieństwie do informacji usłyszanej i w natłoku spraw zapomnianej Im ulotka bardziej atrakcyjna, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że trafi ona od razu do kosza. . Poza tym ulotki mogą spełniać dodatkowe funkcje, poza podstawową – informacyjną. Na ich korzyść przemawia, wszelkiego rodzaju zastosowanie: jako zakładka do książki, która znalazła się akurat „pod ręką” w odpowiednim momencie czy mini notatnik obok telefonu.